Klikker du på Facebook Ads?

Har du lagt mærke til, hvordan Facebook Ads er integreret ind i det nye Facebook. Det er sket over det sidste halve års tid. Hvis du har set dem, så må du også nogle gange have undret over, hvorfor du skal have Ads af en bestemt type smidt i hovedet?

Facebook Ads er skide gode til at skaffe likes og få flere følgere. Akilleshælen ved Facebook Ads er dog, at de enten er skide gode for dig og er interessante, hvorfor du måske er mere tilbøjelig til at klikke ”synes godt om” på dem. De kan dog også være så tilfældige, at du nærmest mister troen på menneskeheden og aldrig i livet kunne finde på at klikke på dem eller måske endda aldrig viger Ads-blokken et blik igen.

For kong Knud og jer der ikke kender så meget til Facebook Ads, så skal i vide, at der findes forskellige slags Ads. Der er de helt typiske standard Ads, som henviser til et website ude på webben og så er der de Ads som linker til indhold internt på Facebook, som i øvrigt også integrerer ”synes godt om” funktionen og giver dig mulighed for at se om der er venner, der synes godt om kilden. På det seneste er der også dukket en ny form for Facebook Ads op: muligheden for at lave en sides seneste opslag til en annonce, hvilket skubber opslaget ud til ikke-følgere, som så kan interagere med opslaget på samme måde, som var det en af de mange status’er fra venner og sider man synes godt om på ens startside. (se eks. i billedet til højre)

Jeg er ofte faldet over Facebook Ads med budskaber, som jeg synes er direkte dårlige og tænker ofte, at det er utroligt at der findes virksomheder, der gider betaler for denne type Ads og undrer mig ofte over, om der er nogen der klikker på dem? Tag nu eks. denne: ”Lyst til at date?”, måske, men ikke med hende, fordi jeg først og fremmest er 30 år gammel! Der er heller ikke nogen afsender på den, så den har ikke en særlig høj troværdighed. Hvad synes du om denne? Ville du klikke på den og Facebook Ads af denne type?

Jeg faldt selv for denne, fordi jeg skide godt kan lide disse T-shirts. Bare det, at der er næsten 10.000 der synes godt om det og at der er afsender på, gør det interessant at klikke på den. At det så rent faktisk sender mig til en side, hvor jeg skal registrere mig, før jeg kan se noget som helst er knapt så heldigt og ganske irriterende. Ville du klikke på Facebook Ads som denne? Hvorfor/ hvorfor ikke?

Har du/i set nogle dårlige eller gode eksempler på Facebook Ads, som fik dig/jer til at klikke på den eller undre jer? Del frit herunder.

Share on Facebook

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *