Salg & Tillid

Tillid spiller en betydelig rolle i salg. Tillid mellem arbejdsgiver / salgschef og sælger, tillid mellem kunde og sælger, og tillid blandt kolleger.



Tillid på arbejdspladsen
Arbejdsgiveren / salgschefen er nødt til at have tillid til sælgerens egenskaber, vilje og ansvar. Ligeledes skal sælgeren have tillid til arbejdsgiverens / salgschefens egenskaber, dømmekraft og evner.
Tillid mellem kolleger på arbejdspladsen er ligeledes meget vigtig, da venskab bygges på tillid, og gode stunder bygges på venskab.

En god stemning på arbejdspladsen er med til at gøre hverdagen og arbejdsdagen lidt nemmere.

Kundens tillid til sælgeren
Ret tidligt i en dialog med kunden er det vigtigt at skabe den nødvendige tillid. Salg handler (næsten) altid om penge. Og når penge er involveret mellem to personer, er tillid den vigtigste faktor.

Tillid er tit og ofte også med til at skabe gensalg og mersalg. En sælger bør derfor bygge sine kunderelationer på tillid, hvis han/hun ønsker en fremtid som sælger.

Et lille råd: Kontakt ikke kun din kunde, når det handler om salg. Gør det til en vane at ringe eller kigge forbi din kunde minimum to gange før du tager salgskontakt. Overfor kunden viser det, at du interesserer dig for at skabe et tillidsforhold, og at du ikke kun kontakter kunden, når der skal sælges.

Share on Facebook

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *