Warning: Use of undefined constant widget_share_on_facebook_register - assumed 'widget_share_on_facebook_register' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /var/www/skygge.dk/public_html/wp-content/plugins/share-on-facebook/shareonfacebook.php on line 269
Salg & Udvikling – SKYGGE.DK

Salg & Udvikling

Nogle er født sælgere, andre må lære kunsten at sælge. Men en ting har de til fælles: Udvikling!

Enhver sælger i salgsbranchen må udvikle sig selv både indenfor sit produkt og sine salgsevner.

Udvikling indenfor produkt:
I en salgssituation er det meget væsentligt, at du er ajour med hvad der sker indenfor den branche du er i, dit produkt, hos konkurrenterne og hos den enkelte kunde.

Branche og Produkt:
Det værste der kan ske er, at du en dag står overfor en kunde, der tilfældigvis har interesse eller en fortid i samme branche. Hvis du ikke følger med i udviklingen på markedet, kan du hurtigt være grunden til at dit produkt ikke står stærkt overfor kunden, samtidig med at du ikke virker særlig professionel. Derfor er det en meget god ide at følge med i udviklingen via kurser, info fra leverandører m.m.

Konkurrenter:
Du kan være helt sikker på, at fleste af dine kunder kender til dine konkurrenter. Du kan også være helt sikker på, at dine kunder også er i kontakt med eller er i vished omkring dine konkurrenter, hvis der er et behov for køb. Dine kunder er interesseret i at spare penge ved en handel og/eller få en professionel behandling. Det handler om penge og penge er et ømt punkt for alle. Du ville også købe din kaffe på tilbud i Bilka, hvis den tilbydes billigere i Bilka end hos den lokale købmand. Eller at du også ville købe dit fjernsyn i den lille Radio-TV forhandler, da du sætter den personlige betjening/service højere.

Kunder:
Der sker altid noget i en virksomhed og det gør der også hos dine kunder. Det er en god ide at tage et smut forbi dine kunders hjemmesider i ny og næ. Du får et godt samtaleemne, hvis der er sket noget nyt hos kunden, når du sidder til møde med kunden. Du har lavet research, du kender din kunde og til virksomhedens udvikling og står mere professionel. Det kan dine kunder godt lide.

Udvikling af salgsevner:
Det er vigtigt, at du enten ved hjælp af professionelle salgscoachs eller ved egne metoder, udvikler dig selv. En absolut nødvendig fase i salget er lukkemetoder. Jeg vil varmt anbefale, at en sælger ofte arbejder på sin lukkemetode. Der er da ikke noget bedre end at få lukket en ordre når man sidder til mødet, end at man lige skal tilbage på kontoret og sende yderligere en mail, for derefter at følge op på den osv.

Tid er penge ? Sælgeren får ikke brød på bordet, hvis der ikke kommer penge i kassen.
Â

Share on Facebook

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *