Interim ledelse

Efter finanskrisen startede i efteråret 2008, besluttede jeg efter anbefaling fra min revisor at tilføre organisationen noget midlertidig ledelse. Valget faldt på interim ledelse fra et firma jeg fik anbefalet af min VL gruppe.

Jeg kontaktede firmaet og vi fik sat et møde op til næste dag, hvor de, til min meget store glæde, medbragte en fortrolighedserklæring, som vi begge underskrev. På mødet fortalte virksomheden om vores virksomhed, udfordringer og historien.

Dagen efter første møde var firmaet i gang og det blev herved første dag i den netop veloverstået turnaround. De startede med at interview ledelse samt flere nøglemedarbejdere og efter ganske få dage have vi en kort og præcis situationsbeskrivelse samt en anbefaling til at komme videre. Vi valgte at benytte os af deres tilbud om at benytte en interim leder fra deres virksomhed, som havde personlig erfaringer med at strømline organisationen samt optimere salgsarbejdet og rapporteringen.

Vi har været meget tilfredse med den kriseledelse, som virksomheden har hjulpet os med og vil, hvis det bliver nødvendigt en anden gang, også benytte interim ledelse.

Share on Facebook

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *