Forsikringsselskab – Rod med min bilforsikring

Jeg er ude i noget værre rod med en bilforsikring og har kæmpet en brav kamp (kæmper stadig) den sidste uges tid. Jeg købte en ny bil d. 21. oktober 2009. Bilforhandleren stod for omregistrering af bilen og jeg bad ham om, at registrere bilen hos Alm. Brand forsikringsselskab.

Da der var gået ca. en måned og jeg intet havde fået fra forsikringen, ringede jeg til bilforhandleren. Han spurgte mig om jeg havde modtaget girokort fra motorkontoret. Da jeg fortalte ham, at jeg havde modtaget det og betalt, så fortalte han mig, at jeg ikke havde noget at være nervøs for. For så var bilen forsikret. Det tog jeg for gode ord og tænkte ikke videre over det.

Her i mellem jul og nytår var jeg forbi Bauhaus i forbindelse med min flytning, for at købe flyttekasser. En port var trukket ud et uheldigt sted, at flere biler fik ridset deres bil. Min bil fik en kæmpe rids på kølerhjelmen – rimelig øv. Jeg fik talt med en ansvarlig fra Bauhaus og de var enormt flinke og viste ret stor forståelse for situationen. Jeg fik deres forsikringsoplysninger og ville så tage fat i mit forsikringsselskab, for at anmelde skaden.

Jeg ringede til Alm. Brand kl. 15.58, lige da jeg var kommet ind ad døren der hjemme og fundet deres tlf. nr. frem. Så fik jeg hele smøren: “Velkommen til Alm. Brand. For at vi kan gøre ekspedition endnu lettere, bedes du nu taste dit post nr.”.. og hun fortsatte.. “Tryk 1 for… tryk 2 for… Tryk 3 for…” og hun fortsatte endnu… “Vidste du, at du på almbrand.dk kan…. bla bla”… Da hun endelig var færdig, var kl. 16.01. Så fik jeg sørme beskeden. Vores kontortid er mellem kl. 9-16. What the ****!!! Jeg ringede jo 15.58, hvor der var åbent?

Allerede der kunne jeg måske have fortalt mig selv, at det ville gå galt i denne sag. For da jeg fik fat i Alm. Brand dagen efter, fortalte de mig, at jeg slet ikke var forsikret hos dem, men hos GF Forsikring. Meget mystisk, for dem havde jeg da ikke bedt om at blive forsikret hos. Bilforhandleren var heller ikke rigtig klar over om han var den ansvarlige for den hændelse.

Da jeg fik fat på GF Forsikring (Efter flere dage, flere opkald, flere mails), fortalte de mig, at de havde fået nyt IT system og at de havde problemer med både deres telefoner samt registrering af policer. Hvad betød det for mig? Jeg havde ikke nogen kaskoforsikring på min dyre bil, for selvom de havde modtaget papirerne for over to måneder siden, så ville de slet ikke acceptere mig som kunde, hvis jeg ikke flyttede alle mine forsikringer over til GF Forsikring. HVAD FOR EN FISK?

Så jeg har kørt i en ret dyr bil uden kasko i over to måneder? (Og det gør jeg faktisk stadigvæk). Jeg var målløs. Jeg ER målløs!!

Sagen er endnu ikke afsluttet og jeg ringer rundt mellem Alm. Brand og GF Forsikring. Alm. Brand vil gerne flytte mig, men fra dags dato. GF Forsikring vil ikke give mig et policenummer, hvis jeg ikke bliver kunde hos dem og flytter alle mine forsikringer over til dem (og betaler mere end hvad jeg skal hos Alm. Brand). Så selvom jeg nu kan få kaskoforsikret min bil hos Alm. Brand, så får jeg ikke noget policenummer fra før d.d. Dvs. den kæmpe ridse jeg har fået på kølerhjelmen, kan jeg selv betale for.

Fik jeg sagt, at jeg er målløs!

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *