Markedsføring med Facebook sider kan være en guldgrube

Er din virksomhed trådt ind på Facebook sider, som en bevidst del af jeres markedsføring? I så fald er i en af mange, som tager den beslutning og benytter sig af denne vidunderlige mulighed for at komme i direkte kontakt med virksomhedens kunder. Men hvordan bruger i den? Hvad er jeres strategi for at modvirke, at det blot bliver endnu en af mange døde Facebook sider?

Markedsføring defineres som aktiviteter foretaget af virksomheden for at afsætte et produkt eller en service, men i de fleste tilfælde er det ikke en god idé at bruge Facebook sider til direkte promovering af produkter eller services, men mindre det er en bestemt kampagne, som lanceres og afholdes på Facebook som en del af markedsføringsstrategien for den kampagne.

De mest oplagte måder for en virksomhed at lave markedsføring gennem Facebook sider, er som en forlængelse af virksomhedens branding og det generelle forhold til omverdenen. Dette kan gøres på mange forskellige måder, men uanset hvilken der vælges, så er det vigtigt, at man overvejer, hvordan man holder siderne på Facebook aktive, uden at det kommer til at virke påtaget og uægte. På Facebook sider ønsker forbrugere at deltage, hvorfor det heller ikke må tage form af monolog, men skal engagere forbrugerne i en grad, der interesserer dem nok til at klikke på ”synes godt om”.

Facebook sider kan også være en genial kanal til kundeservice og service beskeder, fordi det er gået hen og blevet så normal en del af vores hverdag, at vi logger på Facebook lige så ofte, som vi tjekker vores e-mail. Facebook markedsføring kan meget vel gå hen og blive lige så naturligt, som mange andre typer af online marketing, fordi markedsføring har det med at finde derhen, hvor forbrugeren opholder sig.

Share on Facebook

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *